Cum sa testezi daca vei face bani sau nu

Share Button

Cum sa testezi daca vei face bani sau nu

Acest articol ti se adreseasa indeosebi daca te-ai gandit vreodata sa-ti deschizi o afacere sau daca ai deja o afacere si vrei sa intri pe noi piete (eventual sa lansezi noi produse si servicii).

Sa faci afaceri necesita sa cunosti cateva informatii “strategice” fara de care aproape orice business se duce de rapa. Cativa FACTORI DECISIVI ce asigura succesul unei afaceri.

Majoritatea detinatorilor de business-uri functionale si care supravietuiesc pe termen lung, chiar daca nu stiu despre acesti FACTORI sub forma in care ti-i prezint eu, ii folosesc.

Sa trecem la PRIMUL FACTOR:

Intreaba-te si analizeaza bine daca potentialii tai clienti sunt motivati emotional sa cumpere produsele si/sau serviciile pe care le vei oferi.

Dupa cum probabil stii, emotiile influenteaza in mod decisiv deciziile pe care oamenii le iau.

In multe situatii din viata noastra suntem “condusi” de emotii cand luam decizii. De multe ori, ratiunea doar justifica deciziile luate anterior, desi ne place sa credem ca ratiunea sta la baza deciziilor noastre. Ei bine, nu este asa. Emotiile sunt mult mai puternice decat ratiunea, oricat am incerca noi sa negam acest lucru.

In business emotiile conteaza enorm. De aceea, este bine sa te asiguri ca potentialii tai clienti sunt motivati emotional pentru a accesa produsele/serviciile pe care le oferi.

Daca nu sunt motivati emotional, vei avea mari probleme in a supravietui pe piata.

In acest caz, este bine ca urgent sa te orientezi catre un alt domeniu, o alta nisa de piata, unde clientii sunt sau pot fi motivati emotional sa cumpere produsele/serviciile tale.

AL DOILEA FACTOR de care trebuie sa tii cont in cazul in care te-ai gandit sa-ti deschizi o afacere sau daca ai deja o afacere si vrei sa intri pe noi piete (eventual sa lansezi noi produse si servicii) este:

Daca potentialii tai clienti sunt interesati in prezent sa gaseasca solutii (produse/servicii) din categoria sau de tipul celor pe care tu le vei oferi.

Cu alte cuvinte, trebuie sa te asiguri, macar in linii mari in prima faza, ca exista o piata activa pentru ceea ce vrei tu sa oferi.

Ca un numar (preferabil cat mai mare) de oameni chiar cauta in mod activ sau pot fi determinati sa caute in mod activ (desi pentru a-i determina este dificil, deoarece presupune mult marketing de calitate) produse/servicii ca ale tale.

O modalitate la indemana de a afla acest lucru este sa folosesti Google si uneltele sale “magice” prin care poti sa evaluezi ce cauta de fapt lumea. Cum ar fi de exemplu “Free Google Keyword Research Tool”.

Insa nu este suficient, deoarece exista foarte multe persoane, mai ales in Romania, care nu cauta utilizand Google ceea ce au nevoie.

Multi oameni, cand au nevoie de ceva, isi intreaba familia, prietenii si cunostintele. Multi isi intreaba “prietenii” de pe Facebook si intra inclusiv pe diverse grupuri ca sa se intereseze. Multi apeleaza la diverse forumuri (website-uri) de discutii de pe internet.

Asa ca trebuie sa acorzi MARE ATENTIE acestui al doilea FACTOR enuntat mai sus. Daca oamenii nu cauta in mod activ produse si servicii de tipul celor pe care tu le oferi, atunci este mai bine sa te orientezi catre un alt domeniu, o alta nisa de piata, unde potentialii clienti cauta in prezent sa cumpere produse si servicii din categoria celor din care fac parte si ale tale.

Ok, voi vorbi acum despre AL TREILEA FACTOR de care este bine sa tii cont:

Daca potentialii tai clienti gasesc putine, multe sau nu gasesc deloc produse/servicii din categoria sau de tipul celor pe care tu le vei oferi. Ar fi bine sa aiba cat mai putine optiuni.

Insa, indiferent de cate optiuni au, ideea este sa identifici acele nevoi, probleme, necesitati, dorinte, placeri, pe care potentialii tai clienti le au, insa nu au reusit inca sa gaseasca o solutie (a se intelege produs/serviciu) care sa li se potriveasca cu adevarat. Si sa le oferi produsul/serviciul pe care il cauta.

La final, te invit sa te Abonezi, deoarece pe e-mail trimit informatii actualizate cu lucruri interesante, oportunitati, noutati, precum si detalii despre cursurile practice la care lucrez, ce curs va fi disponibil si cand anume.

Cursurile sunt in format audio-video, ceea ce presupune ca va fi o placere si o modalitate de relaxare pentru tine sa le asculti.

In plus, vei afla informatii pe care putini oameni le cunosc si pe care le poti aplica imediat pentru a-ti imbunatati viata pe toate planurile: bani, relatii, sanatate etc.

Te salut si ne “auzim” in curand.

Cu prietenie,
Dragos Stoica

Share Button