Esti sau vrei sa fii antreprenor?

Share Button

Esti sau vrei sa fii antreprenor?

Probabil ai auzit de mai multe ori pana acum de conceptul “puncte tari” si “puncte slabe”.

Interesant este ca oamenii, cand isi fac o astfel de evaluare ca sa vada care sunt punctele lor tari si care sunt punctele lor slabe, fac 2 GRESELI FUNDAMENTALE.

In primul rand, fac in mod subiectiv evaluarea. Se bazeaza numai pe aparente si pe propria parere. De multe ori nu intreaba nici macar o alta persoana din anturajul lor ce parere are.

Cum te vad celelalte persoane este foarte util sa stii. Ce spun alte persoane despre tine. La ce considera ca esti bun si la ce considera ca esti mai “slab”.

In al doilea rand si CEL MAI IMPORTANT, dupa ce avem o idee despre punctele noastre tari si punctele noastre slabe, majoritatea ce face?

Incepem sa lucram pentru a imbunatati punctele slabe, neglijand aproape in totalitate punctele tari.

Aproape tot efortul nostru se concentreaza pe imbunatatirea slabiciunilor. Gandind ca astfel vom avea succes in ceea ce ne propunem.

Ei bine, daca vrei sa fii un antreprenor de succes, aceste moduri de a gandi si actiona pe care le-am evidentiat mai sus sunt EXTREM DE NEPRODUCTIVE SI ITI VOR ADUCE PREJUDICII!

Ca atare, iti propun ca de acum incolo sa ai o alta abordare.

Sa te concentrezi cel putin 80% din efort pe imbunatatirea punctelor tari ale tale. Sa devii mai bun pe zi ce trece. Sa devii foarte bun intr-un anumit domeniu. Ai remarcat probabil ca nu am folosit cuvantul “expert”. O sa-ti spun cu alta ocazie de ce nu am folosit acest cuvant. 🙂

Dar nu ma refer numai la partea profesionala cand spun sa lucrezi mereu spre accentuarea punctelor tale tari. Ma refer in general. Sa dezvolti ce ai deja bun in tine. In fiecare zi sa faci cate ceva in acest sens.

Punctele slabe… Iti sugerez sa le neglijezi? NICIDECUM!

Doar ca iti recomand sa aloci cel mult 20% din efort la imbunatatirea lor.

Gandeste-te logic. Nu poti imbunatati foarte mult slabiciunile, oricat ai incerca. Mereu se va gasi cineva care sta bine la capitolele la care tu stai “rau”.

In plus, este impotriva cursului firesc al antreprenoriatului.

Un antreprenor de succes tocmai de aceea are succes, pentru ca isi valorifica potentialul lui forte. Iar slabiciunile le imbunatateste cat sa nu il traga in jos, sa nu-l devieze de la scopul lui principal.

In alta ordine de idei…

Ca sa te dezvolti intr-un antreprenor de succes, este nevoie sa iesi din zona de confort. Iar acest lucru este foarte dificil pentru majoritatea dintre noi.

De fapt, asta este unul din motivele principale pentru care sunt doar “o mana” de antreprenori comparativ cu populatia lumii.

Problema este ca multi oameni incearca sa faca ceva ca sa iasa din zona de confort (asa cum o percepe fiecare) si in scurt timp se lasa, renunta.

De ce? Din multe motive, insa principalul este ca nu vad rezultate, ca nu simt progres.

Mi s-a parut interesant acest aspect si m-am documentat. Astfel am aflat de un om, care a trait intre 1848-1923 si care a lasat in urma un principiu foarte util ce-i poarta numele si care se aplica in multe lucruri, inclusiv in acest caz.

Se numeste principiul lui Vilfredo Pareto si spune ca pentru multe evenimente, aproximativ 80% din rezultate sunt produse de numai 20% din actiuni.

Asa ca este necesar sa intreprindem multe actiuni pana sa producem cu adevarat rezultate.

De aceea multi renunta, pentru ca nu inteleg acest lucru. Intreprind anumite actiuni, vad ca nu au rezultate, apoi renunta.

Nici macar nu apuca sa afle care sunt de fapt actiunile ce dau rezultate in situatia respectiva. Nici macar nu mai ajung la ele. 🙂

IN DOMENIUL AFACERILOR SI ANTREPRENORIATULUI, MAJORITATEA LUCRURILOR PE CARE LE FACI NU FUNCTIONEAZA ASA CUM TE ASTEPTI.

Poate chiar ar fi bine sa-ti notezi fraza anterioara undeva, intr-un caiet de lucru sau intr-un fisier “text” pe calculator si s-o citesti cel putin o data pe saptamana.

Si cand spun ca nu functioneaza, nu ma refer la tine in mod special, ma refer in general, la oricine.

Putine sunt lucrurile care functioneaza intr-o afacere si care produc rezultatele dorite.

De aceea, nu intamplator m-am “jucat” mai sus cu procentele respective (20% si 80%).

Se aplica si in antreprenoriat, in sensul ca rezultatele care conteaza cel mai mult (cum ar fi profit, cifra de afaceri, productivitate) sunt date de aproximativ 20% din eforturi.

Restul de aproximativ 80% din eforturi sunt necesare, sunt relevante, dar nu fac altceva decat sa le sustina pe cele care produc rezultatul dorit.

Interesant, nu?

Asadar misiunea ta nu este deloc usoara, deoarece trebuie sa identifici acele lucruri care functioneaza si care produc rezultate si sa te concentrezi asupra lor.

Iar restul de elemente, care sunt si ele necesare desfasurarii afacerii, sa le delegi altor persoane sau sa le automatizezi cumva, asa incat sa nu-ti ocupe mult timp.

Cateva exemple in sensul celor mentionate mai sus:

Din categoria eforturilor care produc cele mai mari rezultate putem enumera: produsele si/sau serviciile pe care le oferi, activitatile de marketing.

Din categoria eforturilor necesare desfasurarii afacerii, putem enumera: aprovizionarea, contabilitatea, customer service-ul, forma juridica a afacerii, mijloacele tehnologice si echipamentele cu ajutorul carora iti desfasori activitatea.

Iti voi dezvalui in continuare cateva elemente (caracteristici) cheie pe care ar trebui sa le dezvolti in ceea ce te priveste, daca doresti sa fii un antreprenor de succes.

Evident ca in cadrul acestui articol nu putem analiza pe larg fiecare element in parte.

Insa, momentan, este bine sa le iei ca atare, pentru a putea avea un punct de plecare.

Principalele caracteristici ale unui antreprenor de succes sunt:

• Atitudinea corecta
• Viteza de implementare
• Dispus sa iti asumi riscuri calculate
• Motivatia
• Pasiunea
• Creativitatea
• Orientat catre inovare
• Perseverent
• Productiv
• Marketer
• Leader
• Orientat catre clienti
• Orientat catre viitor

Cand vei avea toate componentele din lista de mai sus dezvoltate, atunci vei avea succes ca antreprenor si vei face multi bani.

Desi la prima vedere pare dificil sa indeplinesti toate aceste conditii, vei vedea ca daca urmezi recomandarile mele totul iti va fi la indemana.

Inainte de a incheia, trebuie sa-ti spun un lucru important.

Asa cum nimeni nu se naste cu abilitatea de a construi cladiri, cu abilitatea de a crea un site web, cu abilitatea de a merge pe bicicleta, chiar si cu abilitatea de a merge pe doua picioare (nu te nasti si in cateva ore de la nastere mergi fara probleme), tot asa nu te nasti cu abilitatea de a fi antreprenor.

Trebuie ca tu sa-ti dezvolti aceasta abilitate si sa devii cat mai bun. Exact ca in orice domeniu de activitate.

Este necesar sa faci primul pas, apoi alti pasi pana ajungi la primul rezultat satisfacator.

Iar ca sa atingi primul rezultat satisfacator, este necesar un proces de tip incercare-eroare care se poate intinde pe o durata lunga de timp.

Am observat ca, in general, de la 3 – 6 luni (in cele mai bune cazuri) pana la cativa ani buni (poate chiar 5 – 10 ani).

Desi pare greu de conceput, marja chiar este atat de mare. Asta pentru ca sunt implicati foarte multi factori: personalitatea ta, nivelul de cunostinte pe care le ai, nivelul de risc pe care esti dispus sa ti-l asumi, daca ai sau nu un capital de pornire, conditiile socio-economice din zona unde traiesti etc.

Insa, indiferent de toti acesti factori, ideea este ca se poate! Ai sansa sa fii un antreprenor de succes daca iti doresti. Si implicit sa castigi bani frumosi din activitatea pe care o desfasori.

Initial, cel mai probabil ca iti va fi greu, vei incerca diferite lucruri si exista riscul chiar sa rada lumea de tine.

Te anunt ca ESTE NORMAL. E ca si cand ai face un tort. Nu-ti iese din prima daca tu nu ai mai facut niciodata asa ceva.

Sunt mari sanse sa faci mizerie in jurul tau cand il prepari. Iar cand e gata, prima versiune sa fie un “dezastru”.

Apoi incerci iar, iar si iar.

Dupa un timp, lumea va fi mirata cat de bine ti-a iesit tortul. 🙂

Vestea buna este ca, acum, ai sansa ta de a deveni un antreprenor de succes si de a face bani din propria ta afacere, chiar daca nu ai mai avut vreo afacere pana acum.

Si daca ai mai avut sau ai o afacere, ceea ce iti voi dezvalui te va ajuta mult.

Desi exista enorm de multa informatie despre acest subiect, majoritatea ei este focusata doar pe anumite componente din lista de caracteristici de mai sus. Nu exista un sistem de la a la z. Sau cel putin nu am gasit eu inca unul care sa ma ghideze pas cu pas.

DE ACEEA…

Lucrez intens la dezvoltarea unui astfel de sistem, care sa te preia indiferent de nivelul in care esti si sa te ghideze prin toate etapele practice pana vei avea primul rezultat bun al tau, ca antreprenor.

Mi-a luat ani grei de incercari, eforturi, discutii cu antreprenori de succes si analize pe studii de caz, pana am descoperit cum functioneaza lucrurile in domeniul antreprenoriatului.

Iti promit ca iti voi trimite cateva detalii esentiale care sa-ti usureze mult drumul.

De ce? Pentru ca imi face placere sa impartasesc altor oameni ce am descoperit.

Apoi ne putem uni fortele pentru a investi in diverse afaceri sau a cumpara diverse active profitabile.

Cu prietenie si respect,
Dragos Stoica

P.S.
Pentru a incepe, primul pas este unul simplu. Sa te inscrii prin intermediul formularului de mai jos, ca sa putem pastra legatura.

Prenumele:

E-mail-ul pe care-l folosesti des:

*Te poti dezabona oricand.

**Conform normelor GDPR (General Data Protection Regulation) adoptat de Parlamentul European, e-mail-ul tau va ramane strict confidential si NU va fi folosit in scop comercial. Ne poti contacta pentru detalii.

Share Button