Principiul “10 Minute” Si Eficienta Lui Inimaginabila

Share Button

Principiul 10 Minute Si Eficienta Lui Inimaginabila

Vorbeam mai demult despre organizarea timpului, in cadrul unui mini-training.

Fara indoiala ca expresia “Nu-mi ajunge timpul!” este des auzita in zilele noastre.

N-o sa intru in detalii tehnice despre cum poti sau cum este bine sa-ti planifici timpul, gasesti pe internet o sumedenie de informatii pe aceasta tema.

Eu o sa-ti propun doar cateva idei practice, care cred ca te vor ajuta destul de mult. Cel putin pe mine m-au ajutat.

Sunt doua aspecte de baza:

1: Nu ai timp sa faci tot ce-ti propui intr-o zi sau intr-un interval dat (o saptamana, o luna etc.).

2: Nu stii cum sa lucrezi, cum sa desfasori o anumita activitate asa incat sa fii cat mai eficient si s-o realizezi bine intr-un interval cat mai scurt de timp.

In general, totul se reduce la organizarea unei zile – ca punct de reper.

Intr-o zi poti avea o serie de activitati, unele rutinabile (pe care le faci in mod obisnuit), cum ar fi sa mananci, sa te speli, sa ai grija de vestimentatie, sa lucrezi la ceva la care lucrezi zilnic de obicei etc.

Mai poti avea si alte activitati, de exemplu proiecte importante pentru tine pe care iti propui sa le demarezi si sa lucrezi la ele. De asemenea, mai poti avea activitati distractive.

Ca atare, intr-o zi poti face atatea lucruri cate iti permite timpul pe care il aloci pentru fiecare dintre ele.

Unde intervine problema?

Problema intervine atunci cand devii foarte stresat si suparat chiar, datorita faptului ca nu gasesti timpul necesar pentru a face toate activitatile pe care iti propui sa le faci in decursul unei perioade de timp (a unei zile spre exemplu).

Iti propui si vrei sa faci multe lucruri, insa din anumite motive unele activitati iti iau foarte mult timp si efectiv constati ca nu mai ai timp pentru alte activitati pe care le considerai la fel de importante in ziua respectiva.

In general, faci ceea ce esti “obligat” sa faci si nu-ti mai ramane timp sa faci ceea ce vrei sau ceea ce-ti place, de aici apare stresul.

Iti propun 2 solutii-cheie in rezolvarea problemei legata de lipsa timpului.

Prima solutie tine de prioritizare si merg mai departe si spun ca niciodata n-o sa-ti ajunga timpul sa faci ce-ti propui daca nu prioritizezi lucrul respectiv.

Cu alte cuvinte, daca intr-o zi iti propui sa faci o anumita activitate si nu o consideri o prioritate pentru tine, atunci nu o sa gasesti timp s-o faci.

Vei gasi mereu altceva de facut si vei spune la finalul zilei ca nu ai avut timp sa faci activitatea respectiva. Practic, tu, fara sa-ti dai seama, ai prioritizat alte lucruri.

A doua solutie tine de tehnica in sine de a face ceva, de a intreprinde lucruri.

Multi oameni nu se apuca de o anumita activitate deoarece se simt coplesiti de ea, se sperie, nu stiu cum sa faca si stau si se gandesc o perioada la cum ar fi mai bine sa procedeze.

Apoi renunta, iar timpul trece si constata ca au ramas tot in acelasi punct, invocand diverse scuze conform carora nu au avut timp sa se ocupe.

Ca sa rezolvi aceasta problema, o metoda deosebit de eficienta este sa aloci pentru inceput un timp scurt acelei activitati, de exemplu 30 de minute. Si vezi ce se intampla…

Apoi faci o pauza intre 15 si 30 de minute. Da, ai citit bine!

Lucrezi iar 30 de minute si faci o pauza la fel de mare sau eventual nu mai lucrezi deloc la sarcina respectiva in acea zi.

Practic lucrezi doar o ora pe zi la sarcina respectiva, cu pauza mare intre cele doua jumatati de ora efective de lucru.

Mai poti aplica o tehnica. Si anume sa lucrezi 30 de minute dimineata si 30 de minute seara.

Ideea este ca pentru o perioada de 7 zile sa aloci numai cate o ora pe zi unei sarcini pentru care, inainte de a te apuca de ea, parea ca nu gasesti timp s-o faci.

Mare atentie!

Sa nu trisezi. In sensul in care indiferent de starea ta interioara, este important sa aloci macar 30 de minute pe zi pentru sarcina respectiva, daca nu rezisti o ora.

Pur si simplu iti spui ca 30 de minute nu e mult si ca vor trece repede si stai acolo concentrat pe sarcina. Procedeaza in asa fel incat sa te simti vinovat daca nu aloci cele 30 de minute pe zi.

Dupa 7 zile vei constata ceva interesant. Si anume ca te vei obisnui foarte mult cu activitatea respectiva si ca iti vei dori sa-i aloci mai mult timp.

Aceasta tehnica se poate extinde la toate activitatile pe care, la prima vedere, nu ai timp sa le faci, dar stii ca sunt importante pentru tine.

Principiul “10 minute”

Este in legatura cu ce am mentionat anterior si reprezinta o metoda foarte eficienta de a te apuca de ceva, mai ales de un lucru care nu prea te atrage, dar pe care stii ca trebuie sa-l faci.

Practic, in loc de 30 minute, aloci numai 10 minute si vezi ce se intampla.

Ca sa ma fac si mai bine inteles, iti voi da un exemplu concret.

Sa presupunem ca ai de facut o sarcina si nu ai niciun chef sa te apuci. Ce faci? Simplu. Te uiti la ceas si iti spui: “Mai stau 5 minute, ma relaxez un pic, iar apoi ma apuc pentru 10 minute sa fac …” (sarcina respectiva). “Chiar daca n-am niciun chef, n-o sa mor acum daca ma ocup 10 minute, oricum trec repede.”

Cu alte cuvinte, iti creezi un fel de confort psihic ca sa te apuci si sa te ocupi de sarcina respectiva macar 10 minute. Apoi decizi daca mai continui sau nu. Ca oricum 10 minute nu e mult si poti rezista.

Principiul acesta m-a ajutat foarte mult in orice trebuia sa fac, dar nu aveam deloc chef sa ma apuc.

De exemplu, aveam de facut curatenie si mi-era o lene… 🙂 Si imi spuneam: “Mai stau un pic si ma apuc macar 10 minute sa fac ordine, oricat mi-ar fi de greu.”

Si incepeam. Dupa ce treceau cele 10 minute, ma invatam cu ideea si parca nu mai imi venea sa ma opresc, parca prindeam gustul. Apoi constatam ca au trecut, fara sa-mi dau seama, 25 de minute in care eu imi terminasem toata treaba pe care o aveam de facut.

Ideea de baza este ca, stiind ca vei aloca doar 10 minute care trec repede, te eliberezi la nivel psihic de orice presiune. Nu mai esti stresat de sarcina pe care o ai de facut.

De asemenea, stii ca vei misca lucrurile deoarece in cele 10 minute tot vei realiza ceva, chiar daca nu mult. Insa este mai bine decat sa nu faci nimic.

Aceasta tehnica se poate aplica practic in orice domeniu, la orice sarcina pe care o ai de facut, indiferent de natura ei.

Sper ca iti sunt de folos informatiile de mai sus. Daca da, te invit sa le pui in practica si sa dai un Share pentru a beneficia de ele si alti prieteni din lista ta.

Iti multumesc, iti urez mult succes si ne “reauzim” in curand!

Cu prietenie si respect,
Dragos Stoica



P.S.
Daca esti o persoana deschisa la lucruri noi si doresti sa afli tehnici pe care le poti aplica imediat pentru a-ti imbunatati situatia profesionala si financiara, te invit sa te Abonezi utilizand formularul de mai jos.

Prenumele:

E-mail-ul pe care-l folosesti des:



Share Button